De ce să înțelegem augmented intelligence versus artificial intelligence?

De ce să înțelegem augmented intelligence versus artificial intelligence?



Dacă ne gândim la originea cuvântului augmentedaugmentare, augmentatio – concept din latină târzie care sugerează sporire, adăugarea de elemente noi, creștere prin adăugare, atunci avem o primă delimitare clară în favoarea acestui framework.

Inteligența augmentată trebuie percepută ca un instrument complementar pentru inteligența umană și nu ca un înlocuitor al acesteia.

În ultimii ani, inteligența artificială a fost privită ca un catalizator cu efecte nefaste – de la șomaj în masă, înlocuirea forței de muncă și chiar până la distrugerea speciei umane. Pornind de la combaterea unor astfel de ipoteze s-a ajuns la inteligența augmentată care se axează pe importanța factorului uman în tot acest proces, tocmai pentru că este o ”adăugare” ce crește eficiența, productivitatea și impactul pozitiv pentru organizație.

Totodată, prin această schimbare de paradigmă, inteligența organizației, fie că discutăm de o echipă, un departament sau la nivelul întregului, este augmentată prin puterea de procesare a inteligenței artificiale (machine learning, deep learning etc.), la care se adaugă, de asemenea, automatizarea la scară largă a proceselor, salvând timp pentru ca inteligența umană să rafineze și să inoveze în baza acelor procese.

Cu alte cuvinte, dacă despre inteligență artificială vorbeam atunci când vorbeam de înlocuirea oamenilor, prin augmented intelligence ne concentrăm pe combinația cea mai eficientă între intuiția umană și inteligența ”mașinilor” pentru a crește calitatea proceselor operaționale, a produselor și serviciilor pe care le dezvoltăm, dezvoltând satisfacția consumatorilor etc.

De exemplu, prin adunarea volumelor mari de date privind o platformă de e-commerce și tipurile de utilizatori din acea platformă, putem vizualiza și previziona indicatori de satisfacție cu o precizie ridicată, îmbunătățind stocurile, interacțiunile directe cu clienții, modul în care se face livrarea etc.

Însă, pentru ca această schimbare de paradigmă să fie funcțională pe termen lung, inteligența umană va trebui la rândul său să opereze cu moduri noi de a înțelege datele – nu degeaba studiile Gartner subliniază importanța flexibilității umane și a adaptabilității în învățare, întrucât echipele se vor face și desface mai rapid, după nevoile tot mai schimbătoare ale companiei.

Noi, la Relevance, credem în această combinație între oameni și tehnologie, tocmai pentru că împreună ele oferă avantaje competitive în piață, bineînțeles fiind folosite corespunzător.

”Este foarte clar că înțelegerea eficientă a datelor într-un anumit context și augmentarea se întâmplă deja, iar echipa noastră este pregătită să identifice acele surse, fie că vorbim de sisteme interne, fie că vorbim de sisteme externe, care clarifică și creează acel context de business pentru performanță. Tocmai pentru că ne uităm la datele care lipsesc, datele care trebuie adăugate, extrase diferit etc., ne place să facem echipă cu organizațiile cu care lucrăm și să personalizăm instrumentele necesare, cel mai adesea augmentate, pentru ca organizațiile să își înțeleagă mai bine contextul.”, este de părere Ionuț Toader, Co-Fondator și CEO pentru Relevance.

Foto: Link


Noi, Relevance, suntem aici ca să facem echipă cu tine.
Rămânem în contact: